Sistemul de servodirectie este o componenta principala a sistemului de directie la autovehiculele moderne, care are rolul de a micsora efortul necesar pentru schimbarea directiei, in mod special la viteze mici si in stationare. Servodirectia devine o parte cu atat mai importanta a sistemului de directie cu cat tot mai multe masini sunt echipate cu anvelope sport, iar motoarele sunt tot mai puternice, ridicandu-se problema necesitatii unui control excelent al directiei pentru siguranta conducatorului auto.

Performanta servodirectiei poate fi afectata de uzarea sau lovirea rotilor dintate ale casetei de directie ori de uzura si imbatranirea garniturilor si uleiurilor hidraulice.Semnele clare al unui sistem de servodirectie defect,sunt zgomotele in timpul virajelor si o directie tot mai rigida.Cand avem scurgeri de lichid sub masina, e clar ca vorbim despre defectiunea casetei de directie.

Simptome si defecțiuni

   1.Scade repetat nivelul uleiului din rezervorul de ulei al servodirecției

– Pierderi de ulei pe la garniturile de etanșare a servodirecției. Racordurile țevilor și ale furtunurilor din circuitul servodirecției sunt slăbite. Lipsește capacul de la rezervor de ulei sau nu este bine fixat

2.Volanul se rotește foarte greu în una din părțile când motorul este oprit și puntea din față –suspendată

-S-a defectat supapa de scurtcircuitare din blocul supapelor

3.Joc mare la direcție

-Joc în articulația mecanismului de direcție sau fixarea necorespunzătoare a servodirecției pe support. Levierul de direcție este insufficient fixat pe axul său : – uzura șurubului conducător al direcției și al – piuliței de direcție ; – uzura angrenajului .

4.Manevrarea volanului necesită un efort mare

– Ulei insuficient în circuitul servodirecției ; Aer în circuitul servoitul servodirecției ; Antrenarea pompei de înnaltă presiune este necorespunzătoare ; Pompa de ulei de înnaltă presiune –uzată ; Filtrul îmbîcsit , conducte obturate, furtunuri strangulate ; Supapele de comandă uzate; Etanșărele interioare din servodirecție sunt deteriorate; Inelele de etanșare de pe blocul supape sunt defecte

5.Direcția funcționează greu numai la viraj stânga, respective dreapta

– Inele de etanșare interioare sunt deteriorate ;Supapele de comandă funcționează defectuos

6.Direcția nu virează în una din părți

-Direcția nu este împărțită bine ;Montarea mecanismului de acționare a servodirecției s-a făcut greșit ;Supapele de limitare defecte sau reglate necorespunzător.

7.Automobilul se conduce greu în linie dreaptă

-Aer în circuitul servodirecției Articulațiile mecanismului de acționare a direcției și mecanismul direcție sunt neunse

8.Volanul vibrează

– Roțile sunt dezechilibrate ;Geometria direcției este dereglată ;Aer în instalația servodirecției

9.Servodirecția funcționează cu zgomot

-Ulei insuficient în circuitul servodirecției ;Aer în circuitul servodirecției ;Conductele și furtunurile circuitului de ulei a servodirecției sunt strangulate

10.Uleiul din rezervor este aruncat afară în momentul opririi motorului

-Manșeta de etanșare a axului de antrenare a pompei de ulei de înaltă presiune este deteriorată sau pompa este uzată; Cuplajul de antrenare a pompei de ulei de înaltă presiune este uzat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.